24.3.05

Tosielämän ostoksille netistä

Vaikka välillä laahaammekin Suomessa muutamia vuosia jäljessä suuren maailman meiningeistä, ei kannata jättää huomioimatta Kelsey Group and ConStat, Inc.:n Yhdysvalloissa tekemää tutkimusta, jonka mukaan amerikkalaiset etsivät taustatietoja ja tarjouksia yhä enemmän netistä.

Ennen kauppaa siis avataan netti, käytetään hakukonetta ja etsitään tietoja, joiden perusteella lähdetään kauppoihin. Huomattava muutos oli tapahtunut siinä, mistä ihmiset lähtivät etsimään tietoa: Yhä useammin aloituspaikkana on iso hakukone (Google, Lycos, Ask Jeeves jne.).

Tutkimus osoittaa mielestäni hyvin kehityksen suuntaa, ja erityisesti se korostaa jälleen hakukonemainonnan ja -optimoinnin tärkeyttä.

Kauppaan toden totta tullaan kulkemaan yhä useammin netin kautta. Siinä vaiheessa, kun Googlen ostoshaku Froogle ja paikallisia palveluntarjoajia etsivä Local-palvelu lanseerataan Suomessa, taitavat Keltaisten Sivujen, Eniron ja Fonectan puntit hieman tutista.

Tämän vuoden kilpailu Siitä Oikeasta Puhelinluettelosta taisi olla pelkkää alkulämmittelyä!

0 Comments:

Lähetä kommentti

Links to this post:

Luo linkki

<< Home