3.3.05

Jatketaan tuomiopäivän pasuunan soittamista

Minua pyydettiin tänään miettimään juttuaihiota Suomen nettimarkkinoinnista erääseen kansainväliseen julkaisuun. Päätin ottaa haasteen vastaan (vaikka juttua ei kuka ties koskaan edes julkaista, mutta silti).

Aihe on haastava, pitkältikin siksi, että monien luuloista huolimatta me emme täällä Suomessa ole mitenkään edelläkävijöitä nettimedian hyödyntämisessä. Pikemminkin päinvastoin.

Alustaviksi ranskalaisiksi viivoiksi raapustin:

- At the moment Finland has the most rapid growth rate in the field of broadband connections in the world
- Broadband connection at home more than doubles the time people spend in the internet
- Especially the group of young males use internet already more than they watch the television
- In the net younger people visit little by little less the sites of the more traditional media companies, instead they log into the sites created and hosted by groups of friends
- The biggest youth web media in Finland is not the site of the hippiest youth tv-channel or the coolest youth brand, but IRC-galleria, the web community created and hosted by the internet chatters themselves
- If the more traditional media companies don't offer people what they need, people create themselves a medium they enjoy the most
- In the dawn of the blogging it seems like the more traditional media companies might be slowly loosing their momentum in the net

Kaikkein pelottavinta mielestäni tässä kehityksessä on se, etteivät kotimaiset mediatalot tunnu olevan yhtään huolissaan asiasta. Heitä tuntuu kiinnostavan vain se, että mihin kohtaan heidän kotisivutilkkutäkkiään he voisivat vielä asentaa uuden banneripaikan.

Olen tänään Tuomiopäivän tunnelmissa.

0 Comments:

Lähetä kommentti

Links to this post:

Luo linkki

<< Home