18.1.05

Mainosbarometri 2005

Markkinointi ja Mainonta kertoi tänään alkaneen vuoden mainospanostusodotuksista seuraavaa:

"Verkkomedia nappasi suurimman saldoluvun 50 (kasvuprosenttiodotus, toim.huom) ja muita voittajia näyttäisivät olevan televisio, aikakauslehdet, radio sekä kaupunki- ja noutolehdet. Myös alamaissa olleen elokuvamainonnan saldo nousi positiiviseksi. Suoramainonnassa osoitteellinen suora pakittaa ja osoitteeton nousee. Suurista mainosmedioista miinukselle jäi sanomalehtimainonta."

Tässä herää vain kysymys, että mihin ihmeessä tuo 50 % enemmän verkkomainontaa saadaan tungettua, kun kotimaiset verkkomediat ovat jo tällä hetkellä melko tukossa?

Haloo, mediat?!

1 Comments:

At 10:17 ap., Blogger Tiina said...

Täytyy siis:
a) laittaa pikapikaa uusia kiehtovia verkkomedioita pystyyn. No niinkuin se Etelä-Korean hommeli jossa kansa tuottaa sisällön ja vielä maksaa toisilleen hyvistä jutuista. Tuottajan unelma. Sekä mahdollisuus tavoittaa 15 min kuuluisuus internetissä? Tosi-nettisarja Haluatko Internetjulkkikseksi?
b) miettiä uusia keinoja ottaa halukkailta mainostajilta rahat pois (sen bannerin lisäksi)ja tarjota vastineeksi laadukkaita kohderyhmäkontakteja verkossa. No vaikka tuo Valio - hoh hoijaa sen nykytilaa mutta tarttis laittaa saitti Martha Stewart iskuun ja kerätä 100% suomen ruoanlaitosta kiinnostuneista pöhiseen palstoille. Miksi ei samalla liittoutuisi Iittalan kanssa ja tekis vähän product placementia. Vaikka verkkokauppaa yhessä Anttilan kans.. Ja sponsorois hieman "äiti"chatteja ja järkkäis vaikka pientä tapahtumaa (ai niin prrr kun ne myi ne lastenruoat sinne Nestlelle...)

Pyyteetön konsultti täällä ruikuttaa ;o)

 

Lähetä kommentti

Links to this post:

Luo linkki

<< Home